Daha üst sınırı belirlenmemiş olsa da 2000 yılından sonra doğan nesile Z kuşağı denilmektedir. Z kuşağı teknolojiye çok kolay ayak uyduran, özgüveni yüksek, analitik düşünme becerisi yüksek, istediklerinin ne olduğunu bilen, dikkat süreleri kısıtlı olmasına rağmen aynı anda birçok işi yürütebilme yetenekleri sayesinde bu açığı kapatabilen, yaratıcılığa ve yenilikçiliğe önem veren bir kuşaktır. Belirgin özelliklerinden dolayı Z kuşağı bir öğrenciye eski standart yöntemler istenilen etkiyi tam oluşturamamaktadır. Bu nedenle yeni nesil öğrencilere yeni nesil yöntem ve metotlar kullanılması gerekmektedir. Web 2.0 teknolojisi bu konuda yardımımıza yetişiyor ve yeni nesil gençlere daha uygun bir eğitim ortamı oluşturmamıza yardımcı oluyor.
Web 2.0 Teknolojilerinin Eğitime katkıları şu şekilde özetlenebilir:
Web 2.0 uygulamalarını kullanan öğrenciler öğrenim hayatlarında ve ileriki yaşamlarında teknoloji okuryazarı, aktif ve katılımcı bireyler olmalarına yardımcı olur.
Web 2.0 uygulamalarını kullanan öğrenciler ürün odaklı çalıştıkları için gayretlerinin sonuçlarını somut olarak elde ettikleri için derse karşı istekleri ve bir şey geliştirmiş olma mutluğunu yaşarlar.
Web 2.0 araçlarını kullanan öğrenciler ürün üzerinde esnek çalışma imkanına sahip oldukları için kendisine uygun en iyi öğrenme metoduyla öğrenmeyi gerçekleştirebilirler. Bireysel öğrenme yöntemiyle en etkili öğrenmeyi gerçekleştirmiş olur.
Web 2.0 araçlarını kullanan öğrenciler sadece verilen bilgiyi tüketen bireyler konumundan, bilgiyi üreten, bilgiyi değiştiren, kaynağını sorgulayan aktif öğrenciler olmaktadırlar.
Öğretmenlerimiz kendi aralarında Web 2.0 Teknolojileri ile Ölçme Aracı Geliştirme eğitimleri vermektedirler. Hem ekip içi yardımlaşma ve dayanışma duyguları artmakta hem de mesleki gelişim süreci yürütülmektedir.